Berita Terupdate dan Terpercaya Yang Disajikan Dengan Lebih Menarik

Alhamdulillah...Mahkamah Agung Jerman Membolehkan Hijab Di Sekolah-Sekolah 'Share ya'

beritaviral.org - MashaAllah Air mata Kebahagiaan seorang gadis Muslim di Jerman setelah Mahkamah agung di Karlsruhe membolehkan memakai hijab di sekolah-sekolah.

Karlsruhe adalah sebuah kota di Jerman. Karlsruhe terletak di Jerman Selatan, tepatnya negara bagian Baden-W├╝rttemberg yang berbatasan langsung dengan negara Perancis dan Swiss. 

Karlsruhe merupakan kota kedudukan Mahkamah Agung dan Pengadilan Tertinggi Jerman dan oleh sebab itu, Karlsruhe dikenal juga sebagai Kota Hukum di Jerman. Jarak Karlsruhe dari Stuttgart, ibu kota provinsi Baden-W├╝rttemberg, berkisar 80 km dan dari Mannheim sekitar 60 km.


Sudah sejak dahulu, Karlsruhe terkenal sebagai daerah inovasi di Jerman. Banyak orang terkenal dan penemu besar tinggal di sini

Mahkamah Agung Karlsruhe Memutuskan Membolehkan Wanita Muslim Memakai Jilbab Di Sekolah-Sekolah.

Mendengar Berita ini Gadis ini Menangis Haru Gembira, Bahwa Mahkamah Agung Karlsruhe Membolehkan Wanita Muslim Mengenakan Jilbab Di Sekolah-Sekolah.

Hanya orang yang tahu betapa sukarnya untuk mempertahankan aurat dapat merasa manisnya apabila dapat mempertahankan aurat mereka.. Ini juga merupakan jihad.

Semoga Allah SWT memudahkan segala urusannya dan urusan seluruh muslimin dan muslimat, insan-insan yang baik di muka bumi.

Dan Ya Allah..
Kuatkanlah saudara-saudara kami di mana juga mereka berada.
Aamiin.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Alhamdulillah...Mahkamah Agung Jerman Membolehkan Hijab Di Sekolah-Sekolah 'Share ya'